Ekrany wykorzystujące LED-y (light-emitting diodes, czyli diody emitujące światło) niektórzy mogą kojarzyć przede wszystkim z występującymi powszechnie w polskich domach telewizorami oraz monitorami komputerowymi. Trzeba jednak podkreślić, że można je wykorzystywać nie tylko do zastosowań konsumenckich, ale także biznesowych.
Dostępnych możliwości jest znacznie więcej niż mogłoby się wydawać, więc ekrany LED to temat, z którym każdy właściciel firmy powinien się bliżej zapoznać. Poniżej wskażemy kilka najważniejszych zastosowań ekranów LED w biznesie, a także doradzimy, skąd takie ekrany do zadań specjalnych pozyskać.
Ekran LED będzie doskonałym dodatkiem do biura i nie tylko
Poczekalnie, lokale usługowe, biura, sale konferencyjne – to tylko kilka przykładów miejsc o charakterze biznesowym, w których ekrany LED mogą spełniać ważną rolę. Pozwolą one odtwarzać reklamy, wideo instruktażowe, prezentacje, prowadzić wideokonferencje i nie tylko. Mogą być wykorzystywane w obrębie pracowników firmy bądź jako ekran wyświetlający informacje dla klientów.
Niezależnie od tego, w jakiej branży działa przedsiębiorstwo, z pewnością znajdzie się niejedno zastosowanie dla tego rodzaju ekranów. Wysokiej jakości modele zapewnią ładne kolory, imponującą żywotność i dużą jasność, a wszystko to przy relatywnie niewielkiej wadze, ułatwiającej transport i montaż.
Kiedy zdecydujemy się na zakup takiego nośnika, warto zwrócić się nie do pierwszego lepszego sklepu z elektroniką, a do firmy specjalizującej się w dostarczaniu ekranów dla firm na specjalne zamówienie. W ten sposób nie będzie problemem na przykład otrzymanie ekranu w nietypowym kształcie lub wymiarze.
Dodatkowo, będzie się mieć pewność, że zakupiony produkt wytrzyma intensywne użytkowanie związane z zastosowaniami biznesowymi. Niektóre ekrany wykorzystywane są 24 godziny na dobę, 7 (lub chociaż 5) dni w tygodniu, czego klasyczny telewizor do zastosowań domowych mógłby długo nie wytrzymać.
LED-y świetnie sprawdzą się także na zewnątrz
Wnętrza sklepów, lokali usługowych i biurowców to nie jedyne miejsca, w których ekrany LED mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Można wykorzystać je także do różnego rodzaju telebimów reklamowych czy informacyjnych umieszczanych na zewnątrz. Reklama wideo bardziej przyciąga wzrok i zainteresowanie niż zwykły, statyczny baner, więc wiele firm stara się ją wdrażać.
Wykorzystując do niej LED-y, można liczyć na dużą trwałość (i odporność na niesprzyjające warunki atmosferyczne), a jednocześnie atrakcyjny dla oka efekt. Opcjonalnie w ekranie mogą zostać zamontowane regulatory jasności, dzięki czemu będą one dobrze widoczne zarówno w zimowy poranek, jak i w samo południe w słoneczne lato.