Jak nie ulega kwestii pecety to sprzęty elektroniczne, jakie dosyć ekspresowo się psują. Sami nie jesteśmy w stanie przywrócić do równowagi swojego peceta. Nie mamy odpowiedniej wiedzy na ten temat, w konsekwencji tego jeżeli zabierzemy się za to osobiście, to jesteśmy w stanie z większym natężeniem spaprać ten komp jeszcze. Tak więc w tego typu przypadku, w momencie kiedy komp nie istnieje aktualnie na gwarancji powinniśmy oddać go do serwisu komputerowego. Tego typu serwisów istnieje jednakże bardzo dużo i nie każdy z nich jest dobry.
Powstaje dużo serwisów, w których osoby go prowadzące posiadają małą wiedzę o pecetach. W efekcie nie bywają w stanie poprawnie naprawić kompa. Serwis komputerowy musimy wybrać przede wszystkim patrząc na opinie innych ludzi. Jeśli inni ludzie istnieli spełnieni z konkretnego serwisu, to my też z pewnością będziemy. Warto przede wszystkim być posłusznym opinii kumpli, wówczas mamy pewność że są one jak najbardziej pierwotne. Im większa ilość porządnych reputacji słyszymy o konkretnym serwisie, tym większe prawdopodobieństwo tego, iż okaże się on naprawdę porządny.
Oprócz tego należałoby również zwrócić obserwację na umiejętności osób, które pracują w takim serwisie. Naprawa komputerów wola nie bywa łatwa, można często popsuć coś gorzej, oczywiście więc nie powinno się oddawać osobistego kompa w niepewne ręce. Tym w wyższym stopniu że kupno peceta nie jest tani. Zdołamy spokojnie w tego typu serwisie spytać się o zdolności i poprosić o dowód, że dana osoba takie kwalifikacje ma.
Jeśli osoba pracująca w tego typu serwisie, nie będzie chciała nam okazać tego dokumentu, to z pewnością nie ma odpowiednich umiejętności. Nie warto więc wtedy zostawiać swojego komputera w takim serwisie. Powinno się także zerknąć na ceny, jeśli ceny napraw bywają zaniżone, to znaczy to, że serwis taki nie ma zbyt dużo klientów. Oczywiście nie możemy szukać jak najdroższego serwisu, bo bywa to po prostu bezsensu, ale należałoby zwrócić obserwację, jak bardzo opłaty tegoż serwisu odbiegają od cen rynkowych. Warto także zwrócić uwagę na podejście jednostek pracujących w serwisie do klienta.