Reklamy oficjalnie w Messengerze. Sponsorowane wiadomości od firm

Reklamy oficjalnie w Messengerze. Sponsorowane wiadomości od firm

Facebook uruchomił dziś platformę Chatbot Messenger, która pozwoli zarobić spółce na komunikatorze Messenger. Oznacza to, że przedsiębiorstwa będą mogły wysyłać wiadomości sponsorowane. Jednak firmy będą mogły je wysyłać jedynie do użytkowników, którzy wcześniej sami zainicjowali rozmowę z nimi. Obecnie jest to w fazie testów na wąskiej grupie reklamodawców i są w dużym stopniu kontrolowane przez Facebook’a, aby zapobiec spamowi.

W zasadzie to zostały potwierdzone doniesienia z lutego o planowanym wprowadzeniu reklam w Messengerze. Po interakcji użytkownika z reklamą spowoduje to rozpoczęcie rozmowy z botem, który spróbuje zaoferować na produkt, a następnie go sprzedać.

Użytkownicy będą otrzymywali powiadomienie z ofertą, ale jak wspomina David Marcus – wiceprezes ds. Messegera, pieczę nad całym procederem będzie sprawował Facebook, aby nie wywoływać irytacji u korzystających z komunikatora.

Marcus pytany o dokładny czas lub częstotliwość, z jaką firmy mogą wysyłać sponsorowane wiadomości powiedział, że przepisy nie są jeszcze w pełni określone.

W każdym momencie użytkownicy będą mogli wyłączyć sponsorowane wiadomości od każdego z przedsiębiorców, z którymi wcześniej się kontaktowali.

Źródło: TechCrunch

Dodaj komentarz