McDonald’s testuje składanie zamówień poprzez aplikację mobilną

McDonald’s testuje składanie zamówień poprzez aplikację mobilną

Reuters donosi, że McDonald’s testuje na terenie Stanów Zjednoczonych możliwość składania zamówień poprzez aplikację mobilną. Być może jest to forma promocji i zachęcenia większej ilości osób do korzystania z usług popularnej sieci restauracji fastfood. Przede wszystkim jest to jednak forma udogodnienia całego procesu dla wielbicieli marki z żółtym “M” w logo. Pozwoli to potencjalnie skrócić czas zamówienia, uniknięcie błędów oraz zmniejszyć potrzebę zatrudniania pracowników.

Oczywiście wdrożenie całego systemu może okazać się zbyt wymagającym wyzwaniem i zbyt czasochłonnym, więc ostatecznie zamawianie poprzez aplikację nie będzie możliwe w przyszłości. Wymaga to reorganizacji pracy każdej restauracji czy też przeszkolenia pracowników, aby obsłużyć dużą ilość zamówień w takiej formie. Może to jedynie zaszkodzić i wprowadzić niepotrzebne zamieszanie jak było w chociażby w przypadku sieci Starbucks, gdzie wprowadzono możliwość składania zamówień poprzez aplikację.

McDonald’s testuje technologię geofencing. Pozwoli to na otrzymanie zamówienia, zapłaty przez daną restaurację oraz informacji wysyłanej do kuchni, gdy klient znajdzie się w pobliżu, aby wkrótce odebrać swoje zamówienie.

Zamawianie oraz płatności mobilne są obecne testowane w 29 punktach w Monterey i Salinas w Kalifornii, a obszar działania w przyszłym tygodniu zostanie powiększony o dodatkowe 51 restauracji w Spokane w stanie Waszyngton. Celem projektu jest wdrożenie go w 14 tysiącach restauracji w USA oraz 6 000 w w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii i Chinach do końca 2017 roku.

Źródło: Reuters

Dodaj komentarz