Prowadzenie fanpage na Facebooku: osobowość marki, wartości i misja

Prowadzenie fanpage na Facebooku: osobowość marki, wartości i misja

Czego współcześni konsumenci szukają wybierając firmę w czasach, gdy na rynku jest przesyt podobnych towarów i ofert? Wyróżnikiem może być osobowość i misja marki, czyli stojące za nią wartości i archetypy, z którymi odbiorcy mogą się utożsamić lub do których aspirują w swoim codziennym życiu. Prowadzenie fanpage na Facebooku może wspierać autentyczne opowiadanie historii i angażowanie odbiorców.

Prowadzenie fanpage na Facebooku a Value proposition

Propozycja wartości (z ang. Value proposition) to wyróżniki, które mają sprawić, że klient wybierze właśnie Twoją markę wśród innych, podobnych. Są one pomocne w prowadzeniu fanpage na Facebooku czy innych mediach społecznościowych oraz działań marketingowych na stronie sklepu. Aby je określić, warto kierować się następującymi wyznacznikami:

  • Wyjaśnij, jak twój produkt rozwiązuje problemy klientów lub poprawia ich sytuację.
  • Zadbaj o konkretne korzyści dla klienta.
  • Odpowiedz, dlaczego odbiorca powinien kupić właśnie od Ciebie, a nie od konkurencji.

Aby zaproponować wartości, warto również wykonać analizę rynku i konkurencji oraz stworzyć personę marketingową. Wówczas będziemy wiedzieć, jakich usług brakuje na rynku i co wyróżni naszą firmę. Przykładowo – może okazać się, że problemem jest mała dostępność danych produktów i długi czas oczekiwania, wówczas wyróżnikiem może okazać się szybka wysyłka i oferta dostępna od ręki.

Value proposition powinno współistnieć z misją firmy, czyli opisem celów i filozofii marki, skierowanym do odbiorców. Deklaracja ta musi być jasno wytłumaczona, a także oparta na realnych krokach.

Prowadzenie fanpage na Facebooku – z jakich narzędzi warto skorzystać?

Wszystkie opisane wyżej działania mają jeden cel – zacieśnienie kontaktów marki z odbiorcami, a tym samym budowanie wokół niej zaangażowanej grupy odbiorców i zwiększenie sprzedaży. Prowadząc fanpage na Facebooku możemy budować narrację wokół zaproponowanych wartości, zgodną z filozofią marki. Do tego celu można wykorzystywać zarówno treści sponsorowane, jak i organiczne, czyli wszystkie nieobjęte płatną kampanią reklamową.

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu fanpage na Facebooku firmowym?

Chciałbyś zatroszczyć się o podstawy swojego biznesu? Określić cele marki i zaproponować unikalne wartości dla odbiorców? Skorzystaj z pomocy fachowców pracujących w agencji marketingowej Frank&Greg. Sztab grafików, specjalistów SEO i ekspertów social media zatroszczy się o Twój biznes i zadba o jasne zakomunikowanie wizji marki odbiorcom. Sprawdź szczegóły już dziś i wypełnij krótki Brief.

Dodaj komentarz